اخبار باشگاه فوتبال استقلال و حواشی فوتبال و ورزش
تاریخ : شنبه 1 فروردين 0
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 
 

 

دغدغه های کارلوس کروش برای دعوت از ستاره ایرانی MLS / نگران از بازتاب های سیاسی استیون بیت آشور 

فوتبال ملی - کارلوس کروش به صورت ویژه به دنبال زمینه سازی برای دعوت از استیون بیت آشور است.

به گزارش خبرآنلاین ؛ استیون بیت آشور پسر 24 ساله ایرانی که در سن خوزه ایالات متحده به دنیا آمده است ، به شدت مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته. آخرین درخشش او در جمع ستارگان لیگ آمریکا بوده که برابر تیم چلسی به میدان رفته اند. استیون پدر و مادری ایرانی دارد که از اقلیت مذهبی آشوری هستند و سال های سال قبل و پیش از تولد او به آمریکا مهاجرت کرده اند. او فوتبالش را از سن خوزه شروع کرده و حالا یکی از موفق ترین ستاره های لیگ حرفه ای آمریکاست. او دفاع راست «زلزله» سن خوزه است . پستی که تیم ملی این روزها با داشتن خسرو حیدری و حسین ماهینی ، ترافیکی سنگین در این سمت زمینش دارد اما سرعت و توان تکنیکی بالای استیو طوری است که مطبوعات آمریکایی مدام اصرار دارند تا این بازیکن به تیم ملی این کشور دعوت شود و خودش هم گفته برای رسیدن به جام جهانی نمی تواند تا ابد منتظر بماند.
کروش و دستیارانش که سال ها سابقه فعالیت در لیگ آمریکا را داشتند به خوبی با بازی این بازیکن آشنایی دارند و حتی معتقدند این بازیکن توان بازی در پست های دیگری از زمین را دارد اما مشکل برای دعوت از بازیکنی با این سطح استعداد تنها ترس از واکنش هاست. این اولین بار است که یک ایرانی الاصل از لیگ آمریکا با تابعیت دوگانه ایرانی – آمریکایی قرار است به تیم ملی دعوت شود اما هیچ کس نمی تواند منکر توان فنی بازیکن مورد نظر سرمربی باشد. دلهره ای که سبب شده تا دعوت او به تعویق افتاده باشد . ترس از اینکه جو رسانه ای ایجاد شود و بر سرنوشت فوتبالی استیو اثر بگذارد ، دلیل اصلی این تاخیر است. حال باید دید کروش سرانجام به این نتیجه می رسد تا این بازیکن را به اردوی تیم ملی فرابخواند تا دومین بازیکن اقلیت ملی این سال های تیم ملی باشد بعد از آندو تیموریان که نماینده ارامنه در تیم ملی کشورمان است.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از پيروزي ديرهنگام مقابل ازبكستان از كسب سه امتياز بازي اظهار رضايت كرد اما درباره‌ي داوري حرفي نزد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تاشكند، كي‌روش در نشست خبري پس بازي با ازبكستان عنوان كرد: بازي سختي بود ما سخت جنگيديم. ما مي‌خواهيم تيم اول يا دوم به جام جهاني صعود كنيم اين خواسته ما است و ما تازه اين كار را شروع كرديم به اعتقادم در زندگي هر چه بيشتر تلاش كنيم بيشتر به هدفت مي رسي.

كي‌روش در ادامه با بيان اين‌كه مي‌خواستيم حريف را تحت فشار قرار دهيم وبه اين ترتيب بازي را كنترل كنيم افزود: تصميم اولمان كنترل حريف بود تا بتوانيم در ضد حملات به گل برسيم.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اين كه قبل از بازي گفته بود تيم ازبكستان تيم قوي‌ است آيا اين ديپلماسي به حساب مي‌آمد يا واقعا اين تيم قوي بود؟ گفت: ازبكستان واقعا تيم خوبي است. و آمادگي جسماني واتحاد تيمي بالايي دارد من به حرفي كه زده‌ام اعتقادي دارم و ازبكستان تيم يك دستي بود.

وي ادامه داد: ما در اين بازي سعي داشتيم ازبكستان را تحت فشار قرار دهيم و بازي را حفظ كنيم تا در نهايت به گل برسيم همان طور كه در گذشته گفته بودم ما هشت فينال را پيش رو داريم كه امروز موفق شديم يكي از آن‌ها را پشت سر بگذاريم. ما بازي‌هاي سختي را پيش رو داريم همان طور كه ازبكستان هم ديدارهاي سختي در برابر كره و قطر خواهند داشت.

كي‌روش در ادامه با بيان اين‌كه به بازيكنان و تماشاگران تبريك مي گويم اظهار كرد:‌اين بازي براي هر دو تيم سختي بود ما به پيروزي بزرگي دست يافتيم و خيلي خوشحالم. دليل اين هم كه اين برد براي من شيرين بود اين تيم بود ما يك تيم قوي، هماهنگ يك مربي بزرگ دارد را شكست داديم.

سرمربي تيم ملي در ادامه از اظهار نظر در خصوص داوري امتناع كرد و افزود: من اصلا قبل از بازي نمي‌دانستم داور ژاپني است وظيفه من ايجاب مي كند كه به فكر كار خودم باشم نه اين كه درباره داوري اظهار نظر كنم. درباره داوري رسانه‌ها بايد اظهار نظر كنند.

 


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
برچسب‌ها: کیروش , ایران ,
تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان که نشست خبری پایان بازی با ایران را نیمه کاره ترک کرد گفت: داور ژاپنی چهار سال پیش رفتن به جام جهانی را از ما گرفت و امروز هم پیروزی را از تیم ازبکستان گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند، "وادیم آبراموف" که از شکست تیمش برابر ایران بسیار عصبانی بود در نشست خبری این دیدار که در سالن خبری ورزشگاه جار برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: ما هر کاری می‌توانستیم انجام دادیم و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم اما این تیم ایران بود که از تنها موقعیتش به گل رسید و برنده شد.

وی افزود: متاسفانه داور ژاپنی یک پیروزی را از ما گرفت و توپی که از خط دروازه گذشته بود را گل نگرفت. این همان داوری است که چهار سال پیش در دیدار با بحرین باعث شد جام جهانی از ازبکستان گرفته شود و ما نتوانیم به این رقابت‌ها صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان را کردیم اما نشد. این تازه شروع کار است و ما فرصت انتقام گرفتن از ایران را داریم و قطعا در دیدارهای آینده جبران خواهیم کرد.

آبراموف که از عملکرد داور و سئوالات متعدد خبرنگاران عصبانی‌تر از قبل شده بود با حالتی عصبانی سالن را ترک کرد.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: تیم ملی , ,
تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

فريدون زندي از تيم ملي فوتبال ايران خداحافظي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالی‌که تیم ملی ایران اردوی آماده‌سازی خود را برای مصاف با ازبکستان در کمپ بشیکتاش ترکیه دایر کرده است، ظهر امروز فریدون زندی پس از جلسه‌ای که با کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی داشت، از تیم ملی خداحافظی کرد.

زندی در این خصوص اظهار داشت: بعد از بازی با آلبانی جلسه‌ای با آقای کروش داشتم و از ایشان خواستم تا با توجه به پتاسیل بازیکنان جوان ایران اجازه خداحافظی از تیم ملی را به من بدهند، فکر می‌کنم در این برهه حساس، تیم ملی به بازیکنان جوان‌تر نیاز دارد تا در جام‌جهانی بتواند موفق عمل کند. خوشحالم که آقای کروش صحبت‌هایم را قبول کرده و خواسته‌ام را پذیرفتند. ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان و تیم ملی امیدوارم که ملی‌پوشان جوان بتوانند تیم ملی را در راه صعود به جام جهانی و موفقیت در این بازی‌ها همراهی کنند.

زندی فردا شب به ایران باز می‌گردد.

 


|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , تیم ملی , کارلوس کیروش , فریدون زندی , ,
برچسب‌ها: زندی ,
تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری
خبر نخست این بود؛ کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، امید نظری هافبک ۲۱ ساله متولد سوئد را برای عضویت در تیم ملی ایران دعوت کرد.
به گزارش مشرق به نقل از وطن امروز، امید نظری که پدری ایرانی و مادری فیلیپینی دارد، عضو باشگاه مالمو سوئد است اما از ابتدای فصل جاری فوتبال سوئد بصورت قرضی در یک دسته پایینتر در تیم انگلهولم بازی می‌کند.
لیگ سوئد به دلیل سرمای زمستان دیر شروع می‌شود. نظری در ۷ بازی اخیر تیمش در ترکیب اصلی بوده و یک گل هم به ثمر رسانده است. طبق تایید کی‌روش، امید نظری برای حضور در دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل آلبانی که روز ۷ خرداد در استانبول برگزار خواهد شد، از سوئد به اردوی تیم ایران در ترکیه خواهد پیوست.

  اما پس از دعوت از این دو رگه، بی بی فارسی سراغ او رفت و مصاحبه ای را با او ترتیب داد که در مهمترین بخش گفتگو، نظری حرفی را زد که باید روی آن تامل کرد. او درباره حضور در تیم ملی ایران و ملیتش می گوید: «دیدار با کی‌روش افتخار بزرگی است. او با الکس فرگوسن کار کرده، سرمربی پرتغال بوده و بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو را در اختیار داشته است. من از پدری ایرانی و مادری فیلیپینی در سوئد بدنیا آمده‌ام. دوستان من سوئدی هستند و خودم را سوئدی می‌دانم. اما ایران و فیلیپین هم در قلب من جا دارند. برای همین تصمیم گرفتم برای تیم ملی ایران بازی کنم» نظری بدون پرده و بدون آنکه توسط ایجنت های ایرانی توجیه شود خیلی صریح می گوید خودش را یک سوئدی می داند. حالا سوال از کی روش این است؛ بازیکنی که خودش را ایرانی نمی‌داند و مهمتر از آن از حیث فنی شاید در لیگ برتر ایران هم تیمی برای او پیدا نشود روی چه حسابی به تیم ملی ایران دعوت می شود؟

نظری تا آنجا از فضای ایران به دور است که نمی‌داند بعنوان بازیکن تیم ملی ایران حق مصاحبه با بنگاه خبرپراکنی انگليس را ندارد. البته شاید در این بین او چندان مقصر نباشد چون نه به ایران آمده و نه از فضای اینجا با خبر است. اما مسولان فدراسیون فوتبال که این روزها تمام قد برابر خواسته‌های معقول و نامعقول سرمربی تیم ملی،کرنش می کنند باید در این بین وارد عمل شوند. اینکه چرا بازیکنی در سطح نظری به تیم ملی دعوت می شود نظر مستقیم سرمربی تیم ملی است اما دست کم باید سراغ گزینه هایی مثل اشکان دژاگه رفت که در سطح اول فوتبال جهان(بوندس لیگا) بازی می کنند و مهمتر از آن خودشان را ایرانی می‌دانند نه سوئدی و آلمانی. این وظیفه فدراسیون فوتبال است که برای سرمربی تیم ملی روشن و شفاف کند که تیم ملی ایران جای بازیکنانی از جنس همین ایران است؛ اگر هم قرار به دعوت بازیکنان خارج از مرزهای ایران شد می بایست بازیکنانی به تیم ملی دعوت شوند از نوع دژاگه و زندی، نه یک سوئدی که از لحاظ فنی در هیچ لیگ معتبری بازی نکرده است.

|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
برچسب‌ها: امید نظری ,
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری
سرمربی تیم ملی فوابال ایران پس از تماشای تمرینات ملی پوشان در اردوی ترکیه تصمیم گرفت تا از مازیار زارع ، هافبک دفاعی پرسپولیس هم برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کند. بازیکنی که نمایش چندان موفقی را در بازی تیمش برابر الاتحاد نداشت. با حضور او در اردو ، تعداد پرسپولیسی های تیم ملی هم به عدد 4 رسید. پیش از این غلام رضایی ، کریمی و پولادی در لیست کروش بودند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: پرسپولیس , تیم ملی , ,
برچسب‌ها: پرسپولیس ,
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

مدافع استقلال با بيان اينکه توقع داشته به تيم ملي دعوت شود گفت: اين سؤال برايم پيش آمده که در اين مدت هيچ تلاشي انجام نداده‌ام؟


 

     حنيف عمران‌زاده در خصوص اينکه مجددا به تيم ملي دعوت نشده گفت: مربيگري سليقه‌اي است و من نمي‌دانم نظر سرمربي تيم ملي چيست اما براي خودم سؤال پيش مي‌آيد که آيا هيچ تلاشي انجام نداده‌ام؟


وي گفت: توقع داشتم اين بار دعوت شوم چون بازيکني هستم که سابقه حضور در اردوهاي تيم ملي را دارم و انصافا در بازي‌هاي استقلال سرم را مقابل توپ گذاشتم. با اين حال به کي‌روش خرده نمي‌گيرم که چرا دعوتم نکرد فقط برايم سؤال به وجود آمده که نظر ايشان چيست.


مدافع استقلال اضافه کرد: ايشان بهتر مي‌دانند که دلايل انتخاب بازيکنان چيست. مثلا از تيم سپاهان تنها يک بازيکن دعوت شده است. من بازيکني هستم که دست از تلاش برنمي‌دارم و باز هم تلاش مي‌کنم. در اين مدت هميشه براي تيم ملي دعا کردم و اين بار هم اين کار را انجام مي‌دهم.


عمران‌زاده در خصوص هفته آخر مسابقات ليگ برتر گفت: با پيروزي مقابل نفت آبادان و تساوي‌ دو تيم صدرنشين حالا شانس داريم اما کارمان سخت است. مهم اين است که در بازي آخر سه امتياز را بگيريم. اميدوارم سرنوشت به گونه‌اي باشد که هواداران استقلال در هفته آخر مسابقات جشن قهرماني بگيرند.


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال , تیم ملی , ,
برچسب‌ها: حنیف عمران زاده , استقلال , تیم ملی ,
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری
سرمربی تیم ملی ایران گفت: «من کاملا متعجب شدم زمانی که 90 هزار نفر تماشاگر را در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی لیگ دیدم و امروز ما 90 هزار نفر را کنار تیم ملی فوتبال ایران داریم.»
 
 
 

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، کارلوس کی روش در گفتگو با مجله فوتبال آسیا گفت: «من فکر نمی کردم که مردم ایران این قدر در ارتباط با فوتبال لیگ حساس باشند. در سراسر دنیا کشورهای معدودی هستند که در آن ها می توانید این هواداران را گرد هم بیاورید تا تیم ملی را تشویق کنند. من فکر نمی کردم این همه عاشق فوتبال در ایران وجود داشته باشد و این بهترین نقطه شروع برای در دست گرفتن بازی است.»
سرمربی سابق تیم باشگاهی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به نکات بیشتری از جمله اهمیت به دست آوردن آمادگی کامل تیم ملی و رسیدن به رویای تمام مردم ایران، یعنی راه یابی به جام جهانی آینده اشاره کرد و همچنین رضایت خود را از پیشرفت تیم ملی اعلام کرد و اعتقاد دارد که تیم ملی می تواند از چیزی که هست قدم فراتر بگذارد و بیش از این پیشرفت کند.
وی ادامه داد: «از اینجا به بعد دیگر وظیفه ماست که برای آمادگی تیم برنامه ریزی کنیم. من فکر می کنم که تیم در حال طی کردن پروسه ای بسیار آرمانی است، اما فکر می کنم تیم باید در بازی های خارج از خانه بیشتر بر بازی سوار باشد. همچنین به نظر من ما بسیار محتاط بازی می کنیم و منتظر هستیم ببینیم حریف چه می کند و سپس عکس العمل نشان می دهیم اما من می خواهم این رویه سنتی را در فوتبال ایران تغییر دهم. می خواهم کاری کنم که برای تیم من و بازیکنان اصلا مهم نباشد که در خانه بازی می کنند یا در خارج از خانه، بلکه 90 دقیقه با این فکر بازی کنند که "می خواهیم ببریم."»
وی در باره اعتراض برخی هواداران به شیوه بازی تیم ملی گفت: «آن ها بر روی شانه من نشسته اند. من بار 78 میلیون ایرانی را بر شانه خود دارم و دقیقا همین مسئله است که باعث می شود من با تمام قدرت برای تیم برنامه ریزی کنم و به نتیجه برسم.»
 


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
برچسب‌ها: کیروش , ایران ,
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ، دیشب در ورزشگاه تیم سنت تروئیدن بازی بازیکن ایرانی الاصل این تیم را زیر نظر گرفت و بعد از بازی با او درباره حضور در تیم ملی ایران صحبت کرد.
 

 

دادنا: سرمربی تیم ملی در بلژیک بازی یک بازیکن ایرانی شاغل در اروپا را زیر نظر گرفت.

به گزارش خبرآنلاین ؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ، دیشب در ورزشگاه تیم سنت تروئیدن بازی بازیکن ایرانی الاصل این تیم را زیر نظر گرفت و بعد از بازی با او درباره حضور در تیم ملی ایران صحبت کرد. رضا قوچانی نژاد ، بازیکن زیر 23 سال که در مشهد متولد شده و همراه با خانواده اش سال هاست که خارج از ایران زندگی می کند ، یکی از گروه جوانان ایرانی شاغل در اروپاست که کارلوس کروش بعد از بازی ایران با قطر در تهران و درخشش اشکان دژاگه درباره شان گفت:« اشکان نشان داد ما برای ساختن ایران نوین ، نیاز به بازیکنانی داریم که در فوتبال بین المللی حضور دارند. » قوچان نژاد که او را رسانه های بلژیکی « رضا گوچی» نامیده اند در فصل جاری لیگ بلژیک 8 گل زده و یکی از بهترین گلزن های لیگ این کشور است. او بعد از چند هفته مصدومیت از این هفته به ترکیب تیمش برگشته و شانس با او یار بوده که کروش در سفر اروپایی اش به بلژیک رفته تا بازی اش را زیر نظر بگیرد.

کروش چند ماه قبل با مسئولان عالیرتبه نظام وظیفه صحبت کرد تا مشکل خدمت بازیکنان ایرانی الاصل مقیم خارج از کشور حل شود. بازیکنانی که بر اساس قوانین کشور چون بیش از 5 سال خارج از ایران بودند ، می توانند از قانون خرید خدمت استفاده کنند.

|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
برچسب‌ها: رضا گوچی ,
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391
نویسنده : داود اکبری و میثم اکبری

 

بازیکن ایرانی‌الاصل فوتبال سوئد برای پیوستن به تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود ملاقات با کی‌روش تردید دارد.

این بازیکن 18 ساله در 11 بازی برای تیم قدرتمند مالمو به میدان رفته است ( 7 بازی لیگ، یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا و 3 بازی در جام اسونسکا).

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، امین نظری فوتبالیست ایرانی‌الاصل سوئد که پدری ایرانی و مادری فیلیپینی دارد، در سوئد متولد شد و بنابراین می‌تواند برای تیم‌های ملی فیلیپین، ایران یا سوئد به میدان برود.

نظری در سال 2009 به تیم فوتبال زیر 17 سال سوئد فراخوانده شد، 12 بار سابقه کاپیتانی و 3 گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. پس از آن در 6 بازی برای تیم زیر 19 سال سوئد 3 گل دیگر نیز به ثمر رساند.

بازیکن دورگه ایرانی برای حضور در تیم ملی تردید دارد


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: تیم ملی , کارلوس کیروش , ,
برچسب‌ها: امین نظری , کیروش , تیم ملی ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ داود اکبری و میثم اکبری خوش آمدید